31 de gener 2008

La llei que vol impulsar el PP si guanya

Tots els drets reservats.
El PP vol impulsar, si guanya les eleccions, una llei per a que a les escoles es faci l'ensenyament en castellà. Tot el que ens va costar a Catalunya poder aconseguir que l'ensenyament és fes en la nostra llengüa, el català, s'haurà perdut. Jo que no sóc independentista, però si defensora de la meva llengua, aquestes notícies em fan pensar i replantejar la meva posició. Trobareu una anàlisi més complerta aqui

Qmenta, avui ha fet un post al respecte i jo m'hi he afegit perquè quan he llegit els diaris i escoltat les notícies per la ràdio m'he indignat. Jo no vull pel meu nét ni pels milers d'infants de Catalunya que no puguin parlar la seva llengua i haver de dir la llicò en castellà. Quan em refereixo als infants de Catalunya em refereixo a "tots" fills de catalans i fills d'immigrants. Els nens petits tenen una facilitat extraordinària per aprendre llengues, jo recordo els meus fills que parlant català, ningú els va demanar que a les avies els hi parlèssin en castellà i ells de mica en mica ho varen anant fent, transformant-se en bilingües sense adonarse'n. Hi ha una dita castellana que diu: "Donde fueres haz lo que vieres" la meva mare sempre me la deia (ella va aprendre el català i parlava en català) i així ho vaig fer, he estat a Tunissia i evidentment que l'àrab no el podia parlar però si el francés que era la seva segona llengua. Tot hi això vaig aprendre a saludar, a donar les gràcies, a comptar, en àrab perquè era jo que m'havia d'adaptar al seu pais, no ells a mi.

En fi, que tot i que aquesta és una de les raons que vaig destacar per no votar al PP, la repeteixo, no s'ha de votar aquest partit pel que ens vol imposar als catalans.