06 d’agost 2008

Aprimar-se i deixar de fumar

Foto de Paco Soria. Tots els drets reservats.
Diuen que fer dieta per perdre quilos i al mateix temps deixar de fumar, és pràcticament impossible. Ho diu la gent i ho diuen els metges, a mi m'ho han dit.
Suposo que te una explicació, són raons més que res psicològiques, perquè el fer dieta comporta un cert sacrifici i canvi d'habits que pot generar una ansietat que s'ha de dominar. El deixar de fumar també produeix ansietat donat que el cos reacciona per la manca de nicotina i aquesta ansietat es transforma en picoteig de fruits secs, caramels, xiclets, pa, en fi el que sigui que hi hagi a la nevera, fent trencar la dieta donat que totes aquestes coses estan prohibides, i per això es considera que fer les dues coses a l'hora no s'aconsegueix ni la una ni l'altra.
De tota manera, vaig llegir una entrevista a una fumadora (no recordo si era una escriptora, o metgessa o farmacèutica) que s'havia aprimat 25 quilos i deixat de fumar a l'hora, que es tractava més que res ja no de voluntat forta sinó de ser un mateix i tenir l'interior be i en pau i tranquil·litat. Si anímicament som conscients del que volem i ens coneixem realment, serem capaços de tot.
Bonica teoria, seria fantàstic, però jo no se pas com aconseguir-ho. Sóc conscient de que m'ha arribat el moment de prendre decisions pel be de la meva salut i dels que m'han de cuidar d'aquí uns anys quan ja no pugui fer-ho per a mi mateixa; però tot i que he començat una bona dieta i que de moment ho porto be, no em veig capaç de deixar de fumar a l'hora. No em conec prou? no tinc pau interior? no se com soc? pel que sembla NO. Ho farem a pams, primer perdre uns quants quilos, no augmentar-los i després deixarem de fumar.
Una cita: " La conquesta d'un mateix és la major de les victòries "
- Platón -

1 comentari:

Josep Rof Rof ha dit...

marilí la vida en si... és una lluita constant!
Ànims per les fites que t’has posat les venceràs!
"Si ajudo a una sola persona a tenir esperança, no hauré viscut en va". Martin Luther King