17 d’octubre 2008

Esoterisme, fantasmes?............

Foto de Jrrof. Tots els drets reservats.
Hi ha gent que creu en coses sobrenaturals, en l'esoterisme i els fantasmes. Jo no soc d'aquests perquè soc molt de tocar de peus a terra i em costa molt creure en irrealitats. Si que és veritat que s'ha escrit molt referent al moment de morir que diuen que es veu una llum i un camí i els que han estat salvats per la medicina i han retornat al seu cos quan ho han explicat han dit que s'havien sentit molt feliços i plens de pau i serenitat.
Em costa molt creure'm això, però hi ha testimonis arreu del món, tinc els meus dubtes però penso que si realment és així no ens ha de for por morir. El saber i creure això pot representar un gran consol pels qui han perdut un ser estimat i els envejo la creença. Estan fent una "serie" nortamericana que és diu "Fantasmes" i va d'això que l'esperit abandona el cos mort i se'n va cap a la llum però que molts es queden perquè tenen coses pendents. Jo la veig i segueixo aquesta serie i m'agrada tot i que pugui pensar que es tracta de fantasia, però...... i si és així?
El que ja és una altra cosa és "l'esoterisme", el tarot, la santeria i els adivins. Això si que no m'ho puc empassar del tot. Potser si que hi ha gent que te uns poders mentals desconeguts per la majoria de nosaltres i que poden veure coses en les cartes, o en les mans, que poden fer sortilegis de protecció o mal d'ull contra algú però , vaja, això ja és massa per empassar per mi és com combregar amb rodes de molí. Està clar però que si ajuda a qui hi creu en aquestes coses i els dona més tranquil·litat, be està.
Segurament que molts han anat substituint la religió per aquestes creences. De fet, al llarg de la història dels homes sempre ens hem inventat coses en les que creure, potser per la necessitat de culpar o esperar i desitjar, que hi hagi algú aliè a nosaltres que ens ajudi i no dependre de nosaltres mateixos.
En fi, coses de la ment humana.