11 de febrer 2009

Els llibres....... i l'espai

Tots els drets reservats.
Des que de joveneta vaig començar a poder comprar llibres i amb els anys han anat augmentant, en aquests moments em plantejo si no hauria de fer una donació a la biblioteca de L'Ametlla per tal de guanyar espai a casa.
Els llibres per mi són el meu tresor, tots, des dels primers al darrer que vaig comprar o que em van regalar, siguin en edició de butxaca o en rústica. Dels meus llibres, la majoria són novel·les, és la literatura que m'agrada llegir. Hi ha molt poca poesia i molt poc assaig o biografia.
A banda del que m'agrada a mi, també hi ha els llibres del meu marit que són d'història, i clàssics del còmic com: Tintin, Asterix, Mortadelo i Filemon, Capitan Trueno, etc.... d'història: Enciclopèdia de la Guerra civil espanyola, de la 2ª Guerra mundial, de l'Imperi romà, Egipte, ....
Història del jazz, història de la música, etc....
Em dol molt haver de fer tria i regalar els meus llibres perquè els he gaudit molt. Moltes vegades els he rellegit, cosa que molta gent em diu que ells no fan i que una vegada llegit un llibre ja no el tornen a agafar més. A mi m'agrada tornar a llegir-los sobre tot els de més antiguitat i sempre hi trobo alguna cosa més.
En fi, que per mi els llibres són un plaer però ja no tinc espai per més prestatgeries i definitivament hauré de fer una tria important. Serà molt difícil perquè quan vagi llegint els títols i els autors estic segura que diré, no, aquest no, i ja veurem com me'n sortiré.
Els podria posar en caixes de cartró, etiquetar-los, i guardar-los en un armari exclusiu per aquest fi, així pot ser els meus nets els gaudiran ells també algun dia o els llançaran qualificant-los de rampoines, així no ho hauré de fer jo.
Tan sols m'he referit als llibres i la manca d'espai, però els LPs, CDs, DVDs, cassettes, i videos UHF ocupen un molt important espai a casa nostra. Això però serà cosa del marit el que haurà de fer la tria i ell com jo no sabrà com fer-ho.