28 de març 2009

Els amics han tornat de Tunisia

Galeria de Ade. Tots els drets registrats.
Els meus amics Magda i Xavier han tornat de les seves vacances per Tunísia. Tot i que jo hi vaig estar visquent-hi a prop d'un any ells en un mes coneixen més el país que no pas jo. Han estat a Mahdia, Djerba, Sfax, Matmata, Bizerta. Al desert i a les muntanyes del nord, a unes illes petitíssimes on no hi arriba el turisme i als oasis, a les runes de Cartago i a les catacumbes.
Els va agradar molt i també la gent, consideren que malgrat no tenir massa coses de cara el turisme, be a part dels hotels al llarg de la costa, que poden ser com qualsevol lloc de la nostra Costa Brava, la gent és molt més oberta que al Marroc i molt més europeu i no tant fundamentalista.
De tota manera, no varen voler passar per Sousse (Susa) pot ser perquè ja n'havien sentit parlar massa per boca nostra, i es varen perdre una de les medinnes més grans del país, completament emmurallada, així com la Mesquita també de gran renom. Em varen portar cafè i cous-cous d'allà. Vaig trobar estrany lo del cafè (cafè turc) i em van dir que per tot arreu on havien anat sempre els havien ofert cafè. Sembla que les coses han canviat perquè a mi sempre m'oferien te amb menta o amb fruits secs.
M'agradaria poder disposar de temps i diners per poder fer unes vacances d'aquesta mena per Tunísia, hi tinc una certa debilitat pel país perquè fa 36 anys vaig trobar gent molt agradable i molt bons veïns.