20 de març 2008

Cap de setmana llarg

Tots els drets reservats.
Vaig començar la setmana, parlant d'aquest cap de setmana llarg, o sigui la Setmana Santa. Ja hi hem arribat, molta gent fa tota la setmana de vacances i ja han marxat als seus destins, platja, muntanya, Paris, Nova York, Londres, les illes, etc...
Sembla ser que no és prepara massa bon temps (be, és relatiu perquè bon temps ara seria pluges) Ja ahir es varen haver de suspendre les processons a Sevilla, Cadis, Jerez, per la pluja. Les processons de Setmana Santa són una tradició? o es correspon a una religiositat real? La veritat és que quan ahir vaig veure per la tele la gent de les confraries plorant per no poder sortir a fer la processó em va sorprendre aquesta passió i aquest fervor. Està vist que m'he tornat una descreguda i que no m'emociona gens veure una processó. Quan era petita, a Granollers també en feien i anàvem a veure-la, però no hi havia aquest fervor, aquesta emoció, solament es mirava passar, "els armats", (que hem feien por) els passos, comentant el ben adornats de flors que estaven, "els encaputxats" (que també m'espantaven), llavors aquelles dones joves i guapes, vestides de negre, amb un ciri a la mà i amb "peineta i mantilla" que era en qui més es fixaven les veïnes, has vist a fulana? anava de seda, i a zutana? preciós el vestit de "chantilly" i al darrera de tot i que més m'impressionava era la gent que havia fet alguna "promesa" i anava de genolls, o amb cadenes lligades als tormells, No ho acabava d'entendre perquè ho feien, malgrat les explicacions de la meva mare.
Els nostres plans de descans a casa continuen però em temo que plourà i la neteja del jardí s'haurà d'ajornar, és igual, benvinguda la pluja. Si el jardí ha estat malament tot l'hivern no li passarà res per a que l'endreçament es faci una setmana més tard.
Ahir va ser Sant Josep, moltes felicitats a tots els Joseps, ja vàreu menjar la crema? i avui ha començat la primavera en un dia que més aviat sembla d'hivern però ja és primavera, benvinguda també.