16 de març 2008

Sant Josep, la recepta del diumenge

Com sigui que dimecres és Sant Josep i és tradició a casa nostra fer crema, la recepta d'avui serà
" Crema (catalana) de Sant Josep"
Ja vaig dir en una altra ocasió, que com que no sóc de dolços, malgrat agradar·me la cuina, gaire be mai faig rebosteria ni postres dolços però la "Crema" sí perquè és una d'aquelles tradicions catalanes que la meva mare va adoptar en la seva cuina (com l'escudella, el cap i pota, la tripa i peus, el rostit de pollastre etc.) i cada any per Sant Josep feia crema, tradició que jo vaig continuar a la meva família. El que passa és que des que no és festiu, alguns anys em passa el dia sense adonar·me i adéu "Crema". Be, passem a la recepta.
Ingredients: (4 persones) 1 litre de llet, 8/10 rovells d'ou, 250 gr. de sucre, 50 gr. midó (avui ja el venen en pols) 1 tronc de canyella, de 2 a 3 peles de llimona.
Elaboració: En un pot poseu a bullir la llet aromatitzada amb la canyella i les peles de llimona. En un altre recipient que pugui anar al foc, desfeu els rovells d'ou amb el sucre i el midó en pols (si és midó del d'abans, l'haureu de desfer amb una mica de llet freda i colar·lo, però en lloc de posar-ho junt amb els rovells d'ou i el sucre, ho fareu després quan ja estigui tot barrejat amb la llet i al foc) remenant contínuament amb el batedor, hi tireu un raig de llet calenta continuant batent, ho poseu al foc i hi aneu incorporant la resta de la llet sense deixar de batre contínuament (perquè te tendència a enganxar·se) quan veieu que està a punt de bullir (la primera bombolla) aparteu del foc i continueu batent mig minut més. ( no ha de bullir mai perquè si no es tallarà). Ja està a punt per abocar en una plàtera gran o en 4 de individuals. i deixeu refredar. Una vegada ben freda tireu sucre pel damunt i cremeu·lo amb una planxa de cuina (avui en dia ja n'hi ha d'elèctriques). I si no us agrada amb sucre cremat (com a mi) empolvoreu pel damunt canyella en pols.
P.S. Us he posat una foto d'un tortell perquè és un postre dolç, és que no en tinc cap d'una plàtera de crema.