15 de març 2008

El teatre........

Tots els drets reservats.
Ahir vaig anar a teatre, a Granollers, al Teatre de Ponent.
Va ser l'estrena de l'obra K.L. REICH basada en la novel·la homònima del mateix títol de JOAQUIM AMAT PINIELLA.
Em va agradar molt, el llibre no l'havia llegit però després d'haver-ho vist en teatre m'han vingut ganes de llegir-lo, tot i que escrit ha de ser molt dur. Tal i com està plantejada l'obra no permet de fer 2 parts i això fa que se't faci una mica llarg, però va ser molt ben interpretada i l'escenogràfia, que és molt senzilla, està molt be. Hi ha una pantalla gegant on en un fons de fotos de guerra molt ben triades, hi van apareixent, de la mateixa manera que veus l'escrit al paper escrivint a màquina o sigui lletra a lletra, frases clau del llibre, que són les que donen pas a la interpretació dels actors, fons de música de l'època ressalten les frases i la interpretació.
El teatre de Ponent és un teatre adherit a la "Red de teatros alternativos" i que a part de fer produccions pròpies com aquesta, programa obres de diferents companyies cada setmana. La dramatúrgia d'aquesta obra l'ha fet Marina Martori, la meva jove, i no és perquè em toqui d'aprop però trobo que l'ha fet d'una manera excel·lent.
M'agrada el teatre, no és que hi vagi molt sovint però quan hi vaig m'ho passo molt be. Uns quants joves amics del meu fill i la Marina han creat una companyia de teatre amateur "Catarsi teatre" i jo també en soc membre, (sóc la més vella) ja hem estrenat 3 obres: La importància de dir-se Franc, 10 negrets, Torna-la a tocar Sam i ara estem preparant les "Amistats perilloses" en la que hi tinc un petit paper i amb la que serà la 2ª vegada que faig d'actriu. Som molt i molt "amateurs" però hi posem molt d'entusiasme i sobre tot riem molt.