01 de novembre 2008

Novembre, .....Dia de Tots Sants

Tots els drets reservats.
Ja hem entrat al novembre, amb fred i pluges. Ahir qui més qui menys va fer la castanyada com mana la tradició. Castanyes, moniatos, panellets i vi bo (moscatell ). I avui toca anar al cementiri a portar flors als éssers de la família que reposen allí. En realitat el dia d'anar a festejar als morts seria demà que és el dia de Difunts, però com que tradicionalment el dia festiu ha estat sempre el dia 1 de novembre, Tots Sants, la gent va al cementiri com a mínim una vegada a l'any, aquest dia com avui.
Jo no he fet ni una cosa ni l'altra, la castanyada perquè ahir estava sola a casa només amb l'avi i a ell no li és bo menjar castanyes ni dolços, per tant res de res, ho menjarem demà a la nit. I al cementiri ja no hi vaig des que vaig enterrar la mare. No m'agraden els cementiris, ni els nínxols, i allà dins tan sols hi ha despulles que no tenen res a veure amb el que varen ser la meva gent. Em sento molt més acompanyada per ells recordant-los des de casa.
Darrerament però, s'ha posat de moda l'americanització de la festa i cada vegada menys i sobre tot el jovent és parla de castanyada i més de "Halloween" fins i tot hi ha qui es disfressa de bruixa o de zombie o d'esquelet i va per les cases demanant llaminadures, s'han implantat també cada vegada més les carabasses buides de dins, amb ulls i boca i una espelma dins. No ho trobo be ni malament, però m'agradaria més que no importéssim celebracions estrangeres. És va començar amb el "Dia dels Enamorats- 14 de febrer Sant Valentí" i el "pare Noel", ara es continua amb el Halloween i aviat potser celebrarem el "Dia d'Acció de Gràcies" que no te res a veure amb nosaltres ni la nostra història ni amb la nostra tradició.
Potser ja repapiejo i m'he tornat una mica "antiga" però és com ho veig. És el meu parer i el meu sentiment.