09 de maig 2009

Què cuinar?

Tots elsT drets reservats.
Estem a cap de setmana i ja no se que cuinaré. Per motius de salut tant el meu marit com jo hem de fer règim. Qüestió de la tensió, colesterol, etc. O sigui que, amanides verdes, verdures, carn i peix a la planxa i poca cosa més.
No em ve gens de gust rumiar com fer  les amanides més gustoses o més atractives, ni la carn ni el peix de maneres diferents de les que m'agraden.
Soc de "plat" jo, únic si pot ser, però resulta que ens hem de cuidar i segons el metge la única manera és fent règim i sobretot peix blau; be, ja m'agraden les sardines, no tant el sorell o la tonyina fresca però està clar que de la manera que menys m'agraden és a la brasa o a la planxa, fins i tot la olor m'ofèn. Haurem de buscar petits trucs per treure la insipidesa.
O sigui, avui amanida d'enciam amb formatge fresc i pernil a la vinagreta de mostassa antiga i bistec de vedella a la planxa amb all i julivert. Demà, pollastre al forn, tan sols amanit amb llimona i pebre i un rajolinet d'oli, amb patates al forn amanides amb all i julivert i poc oli. 
No és gens atractiu gastronòmicament parlant però és sa, diuen, jejejeje. El problema és quan t'agrada menjar variat i se't acaben les receptes i variacions que coneixes. No soc a "cal Bulli" jo.
Potser hauré de tirar dels llibres de cuina per variar una mica més.
Però hem de fer "bonda" que diuen els mallorquins, si volem viure uns quants anys més en condicions de salut millor.

2 comentaris:

ka ha dit...

Molt agraït per les floretes al meu bloc, una pregunta la segona fotografia d'aquesta entrada, d'on és?
Em sembla el meu poble (Aranjuez).
Ànim amb les receptes!
Potser trobis un bloc sobre cuina de
dieta.
Fins la propera.

Marali ha dit...

Hola Ka; no t'ho sabria dir d'on són les columnes. la foto és feta per Paulete Mato, i és pública a Flikr. Així que estàs a la India i ets d'Aranjuez però escrius en català?

És encomiable la feina que esteu fent els de les ONGs. Tinc uns amigs enamorats de la India, hi solen anar un mes a l'any i gaire be ja l'han recorreguda tota, els encanta la gent.

Fins aviat.