12 de desembre 2007

Dubtes...........per els menús de les Festes

foto de Maedi i Creative Commons
Ja falta molt poc pel Nadal i encare no se que fer de menú. Pel 25 no m'he de preocupar perquè estem convidats, però per Sant Esteve sóc jo que he convidat i no se que fer. Pica, pica complert i canelons? aperitiu, canelons i llagostins? aperitiu, entrants, vedella amb bolets? Estic dient els plats que en general ens agraden a tota la família, però si voleu que us digui la veritat no se per on tirar. El meu marit diu que un Nadal sense els "canelons de l'Alícia" no li sembla Nadal, però en canvi als meus fills no els entusiasmen els "canelons" i amb un dia de menjar-ne ja en tenen prou, per tant si els faig per Sant Esteve no els hi puc donar per Reis i per Reis no me'n escapo de fer-ne perquè com que coincideix amb l'aniversàri del meu marit i sempre els he fet ho trobaria faltar. Per tant, em queda una opció, fer-los per Sant Esteve i per Reis, però el dia de Reis un menú diferent pels meus fills. Veieu quins dilemes?. Això els passa a la majoria de mestresses de casa amb el cuinar del dia a dia. Si faig una cosa no li agrada a aquell, si faig una altra cosa no li agrada a l'altre (tenint en compte també el pressupost econòmic) I ja no parlem de les ganes que jo tingui d'embolicar-me a la cuina, que malgrat agradar-me, cada vegada menys em ve de gust cuinar de manera el.laborada. Ja aniré rumiant i si no m'acabo de decidir començaré a fullejar algun dels llibres de cuina que tinc per veure si trobo alguna idea que ens complagui a tots ( no seria la primera vegada que ho faig).

2 comentaris:

jrrof ha dit...

A casa per Nadal ens ajuntem uns 20 és típic degustar "una bona escudella de galets grossos" "un pollastre de pagès rostit" torrons de tres gustos, “Xocolata, Xixona i dels durs, tots de la Pastisseria Bomboneria Partegás “

Per Reis ens som els 20 del Nadal... Aquests trencarem motlles fen honors a l’estrena d’una barbacoa axis doncs “xai, botifarra negra, llonganissa i cansalada a la brasa” per acompanyar unes mongetes del ganxet.
Aquests dia obviarem el típic “tortell de reis” molta fruita i la resta de torrons.
A axis doncs! Bones Festes i Bon Profit!

Marali ha dit...

Josep,
Ja fa anys que no som tants a casa, però fer menjar per 20 "deunido", crec que tan sols una vegada vaig fer dinar per 20 i em vaig posar molt nerviosa. Jo també faig l'escudella de Nadal però enguany la farà la Marina així com el pollastre farcit. El meu dilema és amb els ditxosos canelons, que uns els volen i altres no. Ja te'n faré cinc centims del que finalment he decidit fer. El diumenge a la recepta de la setmana explicaré com faig jo els canelons.
Bones Festes