02 de desembre 2009

La intransigència

galeria de Dedalus11. Tots els drets reservats.
No soporto la intransigència. No es pot dir "o caixa o faixa". Crec que les persones intransigents ho són en vers els demés i en canvi són molt tolerants en els seus propis actes. És allò de veure la palla a l'ull alié i no veure la viga al nostre (o al revés, no recordo ben be com va).
Tinc una amiga que li passa això fa un temps, és molt bona noia però........ Ara fa uns dies que la veiem molt enfadada amb una seva amiga de tota la vida fins el punt que ni es parlen, de moment.
La raó de l'enfado la desconec i no m'importa però crec que és més culpa de la seva intransigència quan no li donen la raó que no pas que hagi rebut una greu ofensa per part de la seva amiga.
Vull creure que ja els hi passarà i que finalment tot ho arreglaran perquè una amistat tant duradora no es pot perdre, però aquesta amiga meva hauria de rumiar una mica la seva intransigència i mirar de ser més tolerant. Si no retornen a la seva amistat em farà creure que és excesivament intolerant i m'enduré una decepció en vers ella com a persona.
A mi moltes vegades m'han dit que sóc massa tolerant, fins i tot jo també ho crec, "massa tonta", perquè malgrat el que puguin dir els que em coneixen em costa molt enfadar-me de veritat amb algú. Tinc fama de "rondineta" però en realitat no ho soc pas massa i hi ha qui no rondina gaire be mai però no tolera res i es mostra intransigent per qualsevol cosa....... que si el cambrer no és simpàtic, que si no m'han atés com crec que em mereixo, que no m'escolten quan explico alguna cosa, que no em deixen parlar........ Aquí no hi tornaré més.......... T'has oblidat d'allò que et vaig dir que fecis?..........
Tolerància zero? NO mai de la vida. Em varen ensenyar que "parlant la gent s'enten" que abans de jutjar sempre t'has de posar al lloc de l'altre, que no val la pena enfadar-se per coses que en realitat no tenen cap importància. Com em deien quan jo era petita: si t'enfades tindràs dues feines, enfadar-te i desenfadar-te. Per tant, res de intransigències, ningú estem lliures de defectes i ho hem de saber entendre així.