18 de novembre 2007

Apendre als 60 anys

Ahir, per circumstàncies que ara no venen al cas, el meu fill va estar molta estona a casa i em va ensenyar a crear enllaços i cercar al web. Crec que a l'hora de fer-ho me'n recordaré perquè no semblava pas massa difícil però ja ho veurem. Això de la informàtica per mi es bastant complicat, tot i que faig servir ordinador a la feina des de fa 20 anys, aquesta tecnologia ha evolucionat tant que sembla que mai estaré al dia. El primer ordinador que vaig fer servir no tenia cap programa, solament el que havien comprat a l'empresa que era fet (mes o menys) exprés per portar les comandes, la facturació i la comptabilitat; de regal ens varen instalar un programa de text "word-perfect" que era tan complicat (al menys per mi) de fer-lo servir que per preparar una carta era molt més ràpid posar paper a la màquina d'escriure i fer-la com sempre havia fet. O sigui que des dels 40 anys que vaig assumint i aprenent les noves (ja no tan noves) tecnologies. Però no és el mateix aprendre a fer servir un aparell que comprendre el seu funcionament i això és el que a mi em passa, ho faig servir a nivell d'usuari i entenc que és una eina eficaç en quant a la feina de despatx; però quan parlem de la "xarxa" i Internet això ja depassa la meva comprensió del seu funcionament. És el mateix que em va passar quan va sortir al mercat el "fax" no podia entendre que marcant un núm. de telèfon i posant un paper a la màquina, en una altre màquina a kilòmetres de distància hi sortís una còpia d'aquell paper (encare ara no ho entenc, però el faig servir tot i que cada vegada menys). Als meus 16 anys per parlar per telèfon amb Canovelles, Les franqueses i rodalies de Granollers s'havia de demanar conferencia i ara puc parlar amb algú que està a la Xina de manera instantània a través de l'ordinador ! incomprensible ¡