26 de novembre 2007

Desembre.......... Festes, Nadal......

Aquesta setmana s'acaba novembre i ja entrem a desembre. El mes de les "festes" , del Nadal, "cagatiò", etc... Per l'1 de desembre hi ha convocada una manifestació pel "dret a decidir", jo no penso anar-hi perquè crec que tan sols en una cosa no tinc "dret a decidir" segons les nostres lleis que és "morir-me quan jo vulgui i de la manera que vulgui". Dret a decidir sí sóc catalana o espanyola per mi és una bajanada. Jo sóc catalana, per naixement i sentiment, i espanyola pel mateix, i no he de demanar aquest dret que ja tinc ni decidir cap altra opció perquè les meves opcions estan clares. Hi ha altres coses de la política i de Catalunya principalment (perquè és on hi tinc la meva vida) que em preocupen. Un exemple: l'educació. És preocupant que l'educació dels nostres fills hagi arribat a un nivell tan baix. Però jo no volia parlar de política avui, si no del desembre i les seves "festes" . La primera festa que trobem al desembre és la del dia 6 "dia de la Constitució espanyola" que per molta gent és tan sols l'oportunitat d'un "pont llarg" enllaçant amb la festa religiosa de la "Immaculada Concepció". Perquè tinc la sensació de que si ens treiessin la festa de la Immaculada la gent protestaria molt i en canvi no protestaria gens si no és fes la de la Constitució? Perquè? Trobo que realment va ser molt bona idea la de fer-la festa nacional perquè els que varem viure la dictadura i la transició sabem el que va costar a tots arribar a un "consens" per tenir la nostra "Carta Magna". Vaja, això s'ha fet molt llarg. Continuaré demà per parlar del "Nadal" perquè no vull aborrir-vos.