05 de febrer 2008

Dormir

Foto de Fiore. Tots els drets reservats.
Ja fa dies que malgrat prendrem "la pastilleta" dormo poc, unes 5 hores i mitja. Quan em prenc la píndola a quarts de dotze i finalment m'adormo, arriben les cinc o quarts de sis de la matinada i em desperto, em desvetllo i ja m'he de llevar perquè al llit sense dormir no m'hi puc estar, em fan mal tots el ossos i encare és pitjor.
No he sigut mai de dormir molt, de jove si podia dormir 6 hores ja en tenia prou i estava en forma tot el dia, però ara em trobo que tot i dormir-ne 5 o 6 (amb la píndola) no descanso prou i em llevo quasi tan cansada com quan em vaig posar al llit.
Diuen que quant més grans ens fem menys dormim i patim d'insomni, en el meu cas és real. Ja farà 4 anys que em prenc pastilles per dormir, i sort n'he tingut perquè aconsegueixo dormir com a mínim unes 4 hores seguides que diuen que ja n'hi ha prou per arribar al són profund.
La decisió de prendre pastilles per dormir va ser desprès d'una "patacada" de la vida molt forta i com que ja m'estava medicant per estres el metge em va recomanar prendre pastilles per dormir perquè si no no assimilaria la "patacada".
No m'agrada dependre dels medicaments, voldria anar deixant (de mica en mica) les pastilles i poder dormir normalment però el metge em diu que malgrat la petita addicció és millor dormir i descansar poc o molt que no pas patir l'insomni d'abans i estar-me llevant a les nits cada 2 hores.
Ara doncs, entre els anti-inflamatoris, la protecció d'estomac, l'anti-depressiu, la protecció contra el càncer i la pastilleta de dormir, m'he tornat ja una clienta perpètua de la farmàcia. Que hi farem, són coses d'anar "creixent".
¿què "dimonis" li ha passat al blogguer que no corregeix el català ? perdoneu les possibles "faltes ortogràfiques"

6 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola.
I mirant-ho per la part positiva tenim una gran sort de estar en un lloc on podem fer servir les "pastilletes" perque mitg mon no te una futude aspirina.Encare que no es un consol.
Adeu bonica.

Marali ha dit...

Hola Magda, tens tota la raó, de vegades ens queixem de "vici". Tu ara aniràs a un lloc d'aquests del món, recordat d'endurte les "pastilletes" anti.inflamatoris sobretot, ja saps, el teu genoll l'has de cuidar. Et truco. Adeu

Maurici ha dit...

Prova aquest corrector a veura si no et fa tantes campanes
http://www.softcatala.org/traductor/index.php?direccio=es-ca&quadretexte=&submit=Tradueix

Marali ha dit...

Hola saltenc, moltes gràcies per l'interés però la veritat és que no se com ho haig de fer, a més hi ha uns símbols que jo no veig al meu teclat. Em guardo l'adreça però i pot ser el meu fill m'ho voldrà ensenyar de fer. Salut

Maurici ha dit...

Perdona per l'atreviment però em sembla endevinar que el problema és que no saps copiar i enganxar. Poses el cursó sobre l'adreça amb el ratolí cliques a la dreta, no el deixis anar i el fas corra, veuràs com una línia blava acoloreix tota l'adreça, seguidament prems CONTROL i la lletra C a la vegada seguidament poses el cursó a dalt de la página i prems CONTROL i la V i es copiará l'adreça, cliques la fletxa i "voila" entraràs a la página.

Marali ha dit...

Hola saltenc, doncs si, gràcies per l'atreviment, m'has ajudat a corregir el post d'avui i no és que no sàpigues fer copiar i enganxar, però és clar, el que no sabia és com fer-ho tenint ja el text escrit. Suposo que ara si faig l'escrit directament al corrector de l'adreça que m'has donat, el corregeixo i faig copiar i enganxar no tindré cap probleme amb les faltes d'ortografia. Gràcies de nou. Saps? és que el català escrit el vaig anar a aprendre de gran (un curset de català per adults) i els meus punts febles són les "b", "v", i sobre tot els accents, perquè no tinc "oide" i no sé massa be si l'accent és obert i tencat.