05 de març 2008

Ens ha tornat el fred

Foto de Jrrof. Tots els drets reservats.
Els metereòlegs tenien raó, mes o menys quan ells van dir, ens ha tornat el fred, aquest pobres ametllers florits el patiran i ja veurem a quin preu és posen les ametlles enguany. De moment però, poca pluja. Ara mateix a L'Ametlla hi ha un sol radiant, ha parat el vent que n'ha fet molt aquesta nit, i tot està en calma, sol i cel blau net de núvols. És el que m'agrada i el meu estat anímic millora però, sempre hi ha un però, necessitem la pluja, que els embassaments tornin a omplir-se perquè si no no se pas com ens ho farem aquest estiu.
No m'agradaria que aquest fred s'allarguès massa, no sóc amant del fred. Tot i que a l'estiu el calor em fa anar una mica més pesada, el prefereixo sempre per damunt del fred. Els hiverns ja no són com eren fa 50 anys, recordo el fred que feia a casa meva, quan els matins treies la ma de dins el llit per encendre el llum et quedaves glaçada. Havíem de trencar el gel del safareig i a les taulades hi havien "caramels" de gel.
Be, esperem que faci bon temps, i ara per ara en la situació de sequera que estem, bon temps significa pluja.

2 comentaris:

Júlia ha dit...

Bon dia, Marali,
crec que la nostra percepció del fred antic és subjectiva, hi va haver hiverns molt durs, com el del 56, però també ho van ser el del 82, el del 86, i d'altres més temperats. El fet és que anavem menys abrigats i que les cases tenien menys condicions. Si no fa fred, ja en farà, com diuen els grans...

Aquests canvis hivernals, també han passat amb freqüència, les glaçades inesperades en plena primavera o a punt de començar-la, per exemple.

D'èpoques de sequera, el mateix, durant els cinquanta hi va haver moltes migracions de poblets a Barcelona a causa d'una llarga sequera que va arruinar el camp. Penso que tot plegat són cicles.

Marali ha dit...

Doncs si Júlia tot plegat són cicles, però si que és veritat que les glaçades eren més habituals als hiverns, no dic que duressin tot l'hivern però deunido (com s'escriu això?) i tens raó pel que fa a que les cases no estaven protegides com ara, eren comptats els que disposaven de calefacció, ara, de roba crec que em portavem molt més que no pas ara perquè jo recordo que fins i tot el "visu" era empalfat, samarreta empalfada (de color de rosa)mitjons de llana-llana, guants de llana, etc.
I també és veritat que glaçades en plena primavera també n'hi havien, recordo molt be que tothom comentava el mateix, "ves ara que els amatllers estan florits ha glaçat i és malmetran els fruits".
Be, el meu post ha estat una mica superficial, tampoc em volia allargar massa i és que no sabia ven be que escriure.
Bon dia