29 d’octubre 2007

Periodistes .......... de TV

Jo no sé que és exactament ser "periodista" be, en tinc una idea, i suposo que la feina fonamental del periodista és la de informar de l'actualitat i del que passa arreu del mon.
Fins aquí hi estic d'acord, però ultimament es dona una mena de periodisme, sobre tot a les televisions i emisores de ràdio, que no acabo d'entendre del tot.
Uns senyors periodistes que es guanyen la vida escribint en un diari i que han aconseguit un cert nom i prestigi, són convidats a participar en programes de televisió (cobrant, naturalment) com a tertulians. Hi tenen dret, evidentment, però el que ja no em sembla tan be és que aquests senyors donen la impressió de que ells tenen la "veritat absoluta" i de que saben copsar molt be que és el que preocupa a la gent, quant el que fan és fer el mateix que podria fer jo, deixar anar alguna hipòtesi i especular.
Però el que més em molesta és que es valen de la seva professiò i experiencia per "pontificar i manipular". El ciutadà de "a pié" sab molt be el que vol i quines són les seves necessitats i prioritats i no hauria de necessitar que un periodiste (a quí pot ser es creurà per allò de que en sap més perquè te una carrera universitaria) li diguès que en realitat les seves necessitats són unes altres.
Ho he explicat d'una manera pot ser excesivament simplista però no en se gaire d'escriure jo (no sóc ni escriptora ni periodista) però sí alguna vegada estic atenta a una tertulia d'aquestes en que el periodista, cobrant, ens diu els motius del perquè un polític determinat ha fet una cosa, o qué és el que hauria de fer aquell altre polític, o be dels motius del ciutadà per protestar (si ho fa perquè ho fa i si no ho fa perque no ho fa) m'he sentit aïrada donat que en general se'ls veu molt el "llautò" i acostumen a donar opinions personals sense tenir en compte que si estan fent una tertulia (sigui el tema que sigui) és per la seva condició de periodista.
Cobren, tenen més audiencia, venen més diaris, se'ls escolta més. En definitiva: Diners...........
Els nenúfars són per fer bonic, pobrets, ells no tenen res a veure amb segons quins periodistes (de fet amb cap).

2 comentaris:

Miki ha dit...

Estic d'acord amb tu excepte en una cosa. El ciutadà de "a peu" no sap gens ni mica el que vol, per això té la necessitat d'alimentar-se d'aquestes notícies per poder viure de les opinions dels altres i així no cal que pensin per ells mateixos. Per aquest motiu tenen tant d'èxit aquest tipus de tertúlies, la gent necessita criticar als demés per ocultar o desviar l'atenció als propis "problemes" i a més fer-ho utilitzant les opinions dels altres.

Marali ha dit...

Pot ser si que tens raò en que no sap el que vol, però "tonto, tonto" no ho és crec jo, i se', adona quan l'estan manipulant. Gràcies pel teu comentari