20 d’abril 2008

La recepta del diumenge ..... "Amanida d'alvocat i salmó"

Tots els drets reservats.

La recepta d'avui no forma part de la cuina catalana i casolana, és una amanida que vaig menjar en un Hotel i que em va agradar molt, ja l'he fet diverses vegades i ha tingut molt d'èxit amb els meus. Espero que la feu i us agradi.

"Amanida d'alvocat i salmó"

Ingredients: (4 persones) 1 alvocat i mig per persona, 2 o 3 talls de salmó fumat per persona, 2 tomàquets forts però madurs, 1 (o 2) ceba tendra, 1 poma golden, 2 "cogollos", oli, pebre negre, sal, herbes provençals.

Elaboració: prepareu en un bol gran el tomàquet, la ceba tendra, el cogollo i la poma, tallant-ho tot molt petit, quasi picat, empolvoreu amb pebre i les herbes provençals, amaniu amb oli d'oliva i unes gotes de vinagre de Mòdena, barrejeu-ho tot i apunt per muntar els plats.

Obriu els alvocats per la meitat, trèieu el pinyol i amb l'ajuda d'una cullera els trèieu la pell. Prepareu cada plat de la següent manera: 3 meitats d'alvocat (el cantó del forat del pinyol ,tocant al plat) en forma de "vano", els feu uns talls (2 a cada meitat) saleu i els tapeu amb els talls de salmó fumat, empolvoreu amb les herbes i el pebre i amaniu amb una mica d'oli d'oliva. I finalment al vèrtex del vano i poseu una cullerada o dues de l'amanida de poma.

És una elaboració senzilla que podeu tenir preparada a la nevera sense amanir fins l'hora de dinar. Els alvocats no eh? aquests els heu de preparar quan munteu els plats.

Aquesta amanida, jo la vaig trobar "exquisita"

Una cita: "La llibertat no és res més que una oportunitat per ser millor" - Albert Camus