03 de març 2009

Encomeneu el català

Campanya publicitària de la Generalitat a favor del català. Un bonic espot publicitari a l'estil de "Boliwood" amb una cançó enganxosa, que ens ensenya el que hauríem de fer per "encomanar" el català.
Sempre hauríem de fer servir el català al dirigir-nos per primera vegada a algú, si no ens entén ja ens ho dirà. Per els que som "bilingües" sense adonar-nos canviem de idioma de manera automàtica i per tant si la primera paraula: és Buenos dias, o Bon dia; nosaltres continuarem en la llengua de la primera paraula sense poder-ho evitar. Hem de fer un esforç i ignorar-ho, jo m'he trobat moltes vegades parlant en castellà perquè se m'han dirigit en castellà i al cap d'una estona m'he adonat que aquella persona era catalana, llavors he canviat al català dient-li: si som catalans perquè ens parlem en castellà?. Era una qüestió de bona educació, és el que em varen ensenyar però ara no crec que sigui de mala educació dirigir-te d'entrada en català. Ho serà si ens adonem que no ens entén i continuem parlant en català, Aquest és el meu punt de vista ara respecte la nostra llengua.

2 comentaris:

David Montilla ha dit...

Jo cada dia forço més el tema i al final veus que si tu segueixes en català, ell canvia l'idioma o com a mínim t'enten. Ho sento m'he casnat de canviar l'idioma jo... que el canviin ells.

Marali ha dit...

Jo és que dec tenir cara de "xarnega" com deien abans, i sempre quan vaig a una botiga per primera vegada em diuen "que desea" i és clar jo contesto en castellà de manera automàtica. Per mi és molt difícil parlar amb una persona en català si aquesta em parla en castellà, però ja m'he decidit a fer l'esforç de canviar el xip educatiu i seguir parlant en català.