13 de juny 2008

La vaga dels transportistes.......... i més

Grafittis Wizard, foto de Vigo 74. Tots els drets reservats.
La vaga del transport s'està complicant molt, tot i que varen dir que seria indefinida si no s'arribava a un acord, ja està durant massa i perjudicant a tot el país. El lider del sindicat UGT, José Mª Alvarez els ha dirigit una carta als transportistes, a través de "El Periódico" que crec molt interessant llegir-la, aquí .
Estic d'acord en que el treballador te tot el dret a fer vaga per reivindicar les seves peticions, el que ja no tinc tan clar és la necessitat dels "piquets informatius" que es transformen en "piquets agressors" i fan servir la violència, fins el punt de que ja hi ha hagut un mort, un ferit per cremades i quatre o cinc camions cremats. Perquè això? perquè uns treballadors del sector no volien afegir-se a la vaga? Les vagues que és fan per por i per obligació de la força no tenen cap valor i no fan creïble que la mobilització hagi estat general. Al meu parer, si aquesta vaga l'allarguen massa se'ls girarà en contra i la societat en general els rebutjarà. Uns treballadors d'un sector per reivindicar els seus drets o les seves protestes no poden fer que perjudiquin a treballadors d'altres sectors com està passant ara, i portin a la ruïna i a l'atur diferents sectors.
Deixant ja de banda la vaga de transports, vull parlar-vos d'una convocatòria de "vaga general" pel 15 de juliol pròxim, que vaig rebre ahir per e-mail. Algú en sap res d'això? qui ho convoca? les reivindicacions són l'alça dels preus. En fi, que tanta cosa junta (crisi financera, desacceleració de l'economia, vaga de transports i ara vaga general) no em fa gens de "gràcia", a on ens abocarà tot això? fa una mica de por la veritat i em pregunto d'altra banda, si jo no vull ver vaga general vindrà algun piquet a casa meva per obligar-me?
Una cita: " Casat amb un arqueòleg, quant més vella et facis, més encantadora et trobarà "
- Agatha Christie -

1 comentari:

Josep Rof Rof ha dit...

Hola Marili et vull dir-te que m’ha agradat aquesta història! Real de vida. I malgrat tot la vida ens continua plena de records! Uns més agradables que altres, però sempre son els nostres records de la vida viscuda. El temps no corre VOLA!