07 de juny 2008

Perill de desproveïment?

Foto d'El Periódico. Tots els drets reservats.
Vaga de transportistes. Ahir ja varen començar a haver-hi talls a la AP-7, marxes lentes de camions per entorpir el tràfic de vehicles i fins i tot volien arribar fins el port per fer el mateix.
Aquesta vaga que s'anuncia per dilluns com a indefinida, pot suposar un gran trasbals per a tothom però sobre tot pels botiguers de queviures, gasolineres i la industria en general i sobre tot pels ciutadans. Ahir em vaig arribar a la botiga (petit supermercat) on compro cada setmana per veure que tenien de carn per fer un encàrrec i em vaig quedar sorpresa quan em varen dir que fes una mica més de previsió perquè ja els de la fruita i verdura els havien dit que la setmana vinent el més segur seria que no els repartissin i no sabien com anirien la resta de proveïdors.
Si la vaga és indefinida i dura més d'una setmana, rebérem tots, no podrem omplir el diposit del cotxe ni la nevera. Mireu, per mi el dipòsit del cotxe no és el més important, no així pel meu marit que viatja amunt i avall cada dia; per mi simplement m'hauré de quedar a casa (si no tinc benzina) fins que s'acabi la vaga. Però el que em preocupa més és el menjar: fruita, verdura, carn, peix, d'això no se'n pot fer acaparament perquè a la nevera no t'hi cap i acaba fent-se mal be, d'altra banda, es pot tenir en "stok" a casa una mica més del compte d'arrós, macarrons, fideus, pots de llegums, sucre, farina, pots de tomàquet triturat i llaunes de tonyina, sardines o espàrrecs, però no massa, donat que a les cases ja no disposem de rebost i no tenim lloc on posar-ho i d'altra banda també resulta carregós econòmicament parlant, perquè si ja ens fa mal que la compra setmanal habitual ens hagi pujat + de 30 euros comprant el mateix, fer una despesa grossa pel que pugui passar, de la manera que està la meva economia en particular dubto que ho pugui fer per més d'una setmana.
No vull dir amb tot això que els transportistes no hagin de fer vaga, sobre tot els autònoms, que la majoria encara estan pagant el camió i no els surten els "números" amb la gran apujada dels carburants, ells també han de viure i menjar com tothom i si les empreses per qui treballen congelen les tarifes malgrat l'apujada del gasoil se'ls en va el benefici del que han de viure en omplir el dipòsit. És com un peix que es mossega la qua, una roda, si finalment s'apuja el transport per culpa dels carburants, tot s'apujarà també i els pobres ciutadans que som el final de la cadena serem qui pagarem els plats trencats ¡ com sempre !
Com s'arranja això? és tan senzill com sembla? abaixant el preu final dels carburants? Segons tinc entès el cost real del litre de la benzina i el gasoil és la meitat del que paguem a la benzinera i que el demés són impostos, home doncs no recaptem tant que be prou que en paguem d'impostos directes i indirectes (tabac, begudes alcohòliques, IVA, etc. )
Ja m'he posat de mal humor, me'n vaig a comprar a veure si m'arriben els diners.
Una cita: " Tan sols temo als meus enemics quan comencen a tenir raó " - Jacinto Benavente -

2 comentaris:

Francesc Puigcarbó ha dit...

el 70% son impostos Marali, quan més cara més ingressa el papa estat. La meva sogra, avui ja ha anat a carregar de menjar per si s'acaba i és cert també que les benzineres estaven plenes de gent carregant combustible. Ai senyor!

Marali ha dit...

Doncs si, però avançar la despesa és un cop, perquè a més, (al menys a casa meva) si en lloc de 4 llaunes de tonyina n'hi ha 8 es menjaran abans de que passin els 15 dies i per tant a sobre encara gastarem més del compte. Entre, el "totxo", l'Euro, i el petroli, ens han ben "fotut" als pobrets treballadors.